Dňa 19. júla 1909 začala premávku Bratislavská elektrická autobusová linka do Vydrickej doliny (Pozsony - Vödricvölgyi Villamos Automobil Vonal - PVAV) s otvorenými vozidlami systému Elektro - Daimler - Stoll #1 - 4 vyrobenými vo firme Österreichische Daimler Motoren Gesellschaft vo Wiener Neustadt. Štyri letné trolejbusy boli zakúpené za 76000 korún.
Séria | Typ | Evidenčné čísla | Rok výroby | Sprevádzkovanie | Vyraďovanie | Počet |
---|---|---|---|---|---|---|
1. |
Daimler - Stoll |
1–4 |
1909 |
1909 |
1915 |
4 |
Spolu: |
1909 |
4 |
Dĺžka: | 4900 - 5500 mm |
Šírka: | 1800 mm |
Rozvor: | 3500 mm |
Počet miest na sedenie: | 24 + 1 |
Počet miest na státie: | 0 |
Celkový počet miest: | 24 + 1 |
Pohotovostná hmotnosť: | cca 3000 kg |
Elektrická výzbroj: | priama, odporová |
Motor: | Lohner - Porsche |
Výkon motora: | 15 kW |
Počet motorov: | 2 |
Celkový výkon: | 30 kW |
Maximálna rýchlosť: | 15 - 18 km/h |
Oceľový podvozok niesol drevenú skriňu s troma otvorenými oddielmi výlučne pre sediacich cestujúcich. V prípade nepriaznivého počasia pasažierov chránili rozvíjateľné plachty upevnené koženými remeňmi pri nosných stĺpikoch karosérie. Pohodlie počas jazdy v dvojnápravovom trolejbuse zabezpečovalo listové vypruženie pojazdu. Oceľové kolesá mali obutie z gumových obručí, v nábojoch zadných kolies umiestnili elektromotory poháňajúce vozidlo. Trakčný prúd privádzal z dvojvodičového trolejového vedenia špeciálny vozík systému Mercedes - Stoll s prívodným káblom ku skrini trolejbusu. Vodič sedel nad prednou nápravou uprostred čela karosérie oddelený od cestujúcich polovičnou sklenou stenou. Vyfarbenie trolejbusu bolo svetlošedo-biele alebo krémové.
Vozidlá v letnom vyhotovení slúžili na dvojstopej trati od Palugyayiho paláca pod Hlavnou stanicou na Železnú studničku v prípade priaznivého počasia. Vďaka častým preventívnym opravám motora boli v prevádzke po motorickej stránke takmer bezporuchové. Vyskytli sa však početné prasknutia gumových obručí, ktoré skomplikovali prevádzku vozidiel a pripísali sa ku úpadku spoločnosti.
Všetky štyri otvorené trolejbusy boli vyradené po skončení prevádzky trolejbusovej trate na Železnú studničku v roku 1915. Neúspechom sa tak skončil prvý pokus prevádzkovať trolejbus v Bratislave.