Rakúska firma Österreichische Daimler Motoren Gesellschaft vo Wiener Neustadt dodala v roku 1909 do Bratislavy dva uzavreté trolejbusy #5 a 6 a nákladný trolejbus #7 systému Elektro-Daimler-Stoll. Motorová časť pochádzala z dielne firmy Lohner - Porsche. Všetky trolejbusy boli určené na trolejbusovú linku do Vydrickej doliny ako alternatíva ku otvoreným trolejbusom rovnakého výrobcu.
Séria | Typ | Evidenčné čísla | Rok výroby | Sprevádzkovanie | Vyraďovanie | Počet |
---|---|---|---|---|---|---|
1. |
Daimler - Stoll |
5–6 |
1909 |
1909 |
1915 |
2 |
2. |
Daimler - Stoll |
7 |
1909 |
1909 |
1915 |
1 |
Spolu: |
1909 |
3 |
Dĺžka: | 4900 - 5500 mm |
Šírka: | 1800 mm |
Rozvor: | 3500 mm |
Počet miest na sedenie: | 16 + 1 |
Počet miest na státie: | 9 |
Celkový počet miest: | 25 + 1 |
Pohotovostná hmotnosť: | cca 3000 kg |
Elektrická výzbroj: | priama, odporová |
Motor: | Lohner - Porsche |
Výkon motora: | 15 kW |
Počet motorov: | 2 |
Celkový výkon: | 30 kW |
Maximálna rýchlosť: | 15 - 18 km/h |
Vozidlá s drevenou karosériou postavenou na oceľovom ráme mali uzavreté oddiely pre cestujúcich a otvorené stanovište vodiča na čele. Cestujúci nastupovali do salóna z ľavej strany vedľa vodiča. Trolejbusy boli vyfarbené svelosivo-bielo alebo krémovo.
Nákladný trolejbus #7 pôvodne určený na prepravu tovaru a vína do hotelov v oblasti Železnej studničky v závere roku 1909 u výrobcu prestavali po vzore uzavretých vozov.
Vozidlá sa používali na výletnú dopravu Prešporčanov do Vydrickej doliny v chladnejších mesiacoch a za nepriaznivého počasia. Preventívne opravy elektromotorov prispievali k ich vysokej spoľahlivosti. Problémy spôsobovalo praskanie gumových obručí pri jazdách po nespevnených komunikáciách, ktoré nakoniec viedlo spolu s ďalšími nepriaznivými okolnosťami k zániku spoločnosti počas prvej svetovej vojny.
Zrušenie prevádzky výletnej linky spôsobilo vyradenie a neskôr aj zošrotovanie všetkých vozidiel.