Daimler - Stoll #5 - 7

21.08.2009 16:22

Rakúska firma Österreichische Daimler Motoren Gesellschaft vo Wiener Neustadt dodala v roku 1909 do Bratislavy dva uzavreté trolejbusy #5 a 6 a nákladný trolejbus #7 systému Elektro-Daimler-Stoll. Motorová časť pochádzala z dielne firmy Lohner - Porsche. Všetky trolejbusy boli určené na trolejbusovú linku do Vydrickej doliny ako alternatíva ku otvoreným trolejbusom rovnakého výrobcu.

 

Prehľad vozidiel

Séria Typ Evidenčné čísla Rok výroby Sprevádzkovanie Vyraďovanie Počet

1.

Daimler - Stoll

5–6

1909

1909

1915

2

2.

Daimler - Stoll

7

1909

1909

1915

1

Spolu:

1909

 

3

Technické parametre

Dĺžka: 4900 - 5500 mm
Šírka: 1800 mm
Rozvor: 3500 mm
Počet miest na sedenie: 16 + 1
Počet miest na státie: 9
Celkový počet miest: 25 + 1
Pohotovostná hmotnosť: cca 3000 kg
Elektrická výzbroj: priama, odporová
Motor: Lohner - Porsche
Výkon motora: 15 kW
Počet motorov: 2
Celkový výkon: 30 kW
Maximálna rýchlosť: 15 - 18 km/h

Popis

Vozidlá s drevenou karosériou postavenou na oceľovom ráme mali uzavreté oddiely pre cestujúcich a otvorené stanovište vodiča na čele. Cestujúci nastupovali do salóna z ľavej strany vedľa vodiča. Trolejbusy boli vyfarbené svelosivo-bielo alebo krémovo.

Úpravy

Nákladný trolejbus #7 pôvodne určený na prepravu tovaru a vína do hotelov v oblasti Železnej studničky v závere roku 1909 u výrobcu prestavali po vzore uzavretých vozov.

Prevádzka

Vozidlá sa používali na výletnú dopravu Prešporčanov do Vydrickej doliny v chladnejších mesiacoch a za nepriaznivého počasia. Preventívne opravy elektromotorov prispievali k ich vysokej spoľahlivosti. Problémy spôsobovalo praskanie gumových obručí pri jazdách po nespevnených komunikáciách, ktoré nakoniec viedlo spolu s ďalšími nepriaznivými okolnosťami k zániku spoločnosti počas prvej svetovej vojny.

Vyraďovanie a likvidácia

Zrušenie prevádzky výletnej linky spôsobilo vyradenie a neskôr aj zošrotovanie všetkých vozidiel.

© 2009 Všetky práva vyhradené.

Tvorba webu zdarmaWebnode