Bratislavská elektrická účastinná spoločnosť objednala v roku 1939 na začatie premávky moderných trolejbusov v Bratislave štrnásť vozidiel vo firme MAN Nürnberg. Karosériu na podvozku MAN vyrobila továreň Sodomka Vysoké Mýto a elektrickú výzbroj dodala filiálka fabriky Siemens v Bratislave
.
Séria | Typ | Evidenčné čísla | Rok výroby | Sprevádzkovanie | Vyraďovanie | Počet |
---|---|---|---|---|---|---|
1. |
MAN - Siemens |
61–70 |
1941 |
1941 |
1955 – 1961 |
10 |
2. |
MAN - Siemens |
71–74 |
1942 |
1942 |
1957 – 1959 |
4 |
Spolu: |
1941 – 1942 |
14 |
Dĺžka: | 9180 mm |
Šírka: | 2500 mm |
Výška: | 3380 mm |
Počet dverí: | 1 + 1 manipulačné pre vodiča |
Počet miest na sedenie: | 28 + 1 |
Počet miest na státie: | 42 |
Celkový počet miest: | 70 + 1 |
Elektrická výzbroj: | Siemens, stýkačová |
Motor: | Siemens (550 V) |
Výkon motora: | 75 kW |
Počet motorov: | 1 |
Celkový výkon: | 75 kW |
Maximálna rýchlosť: | 50 km/h |
Vozidlá mali oceľovú karosériu zvnútra obloženou drevom, pričom v pravej bočnici boli jediné štvordielne skladacie dvere pre cestujúcich. Sedadlá výrobca umiestnil pozdĺžne (23 miest) a na zadnom čele priečne (5 miest). Priestor pre vodiča, do ktorého sa dalo nastúpiť aj cez manipulačné dvere v ľavej bočnici trolejbusu, oddeľovala drevená stena a sklené výplne. Prúd z trolejového vedenia do vozidla prenášali palicové zberače umiestnené nad sebou bez sťahovacích lán, takže manipuláciu so zberačmi vodič vykonával pomocou bambusovej tyče. Na zadnom čele upevnili pod oknom rezervné koleso.
Vozidlá začínali premávku na prvej trolejbusovej linke „M“ dňa 31. júla 1941 a o krátky čas sa zaradili aj na nové trolejbusové linky „P“ a „H“. V premávke slúžili do konca 50-tych rokov, krátky čas aj s vlekmi Karosa D 4. Začiatkom 1950-tych rokov prešli vozidlá generálnymi opravami v dielňach dopravného podniku. Zaujímavosťou bol fakt, že sa počas premávky dvere nezatvárali, takže sa z trolejbusov dalo vyskakovať aj za jazdy podobne ako z dvojnápravových električiek.
Po nehode bolo vyradené vozidlo #61, zvyšné po prečíslovaní na #122 - 134 zrušili v rokoch 1957 - 1961.